onsdag 9 februari 2011

Tant bråttom skickar gratulations-sms...


Idag slår det vackra bonusbarnet ut i 20årig blom.
Tvärr kunde jag inte vara med på själva partyfirningen i gårkväll, hade en väninna som behövde mig mera. En som tappat tron på allt - nu ska jag ut och försöka hitta en bok till henne "Kvinnor som älskar för mycket", en gammal Bibel som hjälpt mig själv förstå i många hopplöst eländiga lägen.
Så i morse skulle jag glatt skicka iväg ett morgongrattis-sms till bonusdottern istället. Tummen gick som en symaskinsnål på det lilla tangentbordet:
"Grattis på din stora dag! Häääärligt att fisa i dagarna två, stor födelsedagskram!"
Och så - tryck på sänd! Men vänta, vänta lite nu, gick för en enda gångs skull tillbaka, innan jag tryckte på sänd.
PUH, och kunde ändra det där lilla förtretliga s:et mot det lilla r:et!
.........
Beröm till bråttomtanten från bråttomtanten.

3 kommentarer:

  1. Hihihi, vilken tur att du inte skickade messet i första versionen.

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Eller också inte - dagens gladaste skratt - vem vet? Man ska inte va så himla perfekt alltid.

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-02-09 09:18

    Försök visar att man läser det man tror det står där, även om texten är nedlusat med stavfel. Så det kanske inte hade upptäckts i alla fall...

    SvaraRadera