tisdag 8 februari 2011

Klass 9 a:s machosnubbe.


Har ni tittat på årets upplaga av klass 9a? Läraren Johnny Pettersson har fått kritik för sin roll i klassrummet, på Newsmill bemöter han coucherna: "Jag anser att kritiken mot min så kallade machostil till stor del är missvisande. - - Sedan att jag ser ut på ett visst sätt eller klär mig som jag klär mig är ju inte mycket att göra åt. Jag är den jag är men det man kan tänka på är hur man framhäver saker och ting. Det sista jag skulle göra är att "visa upp mig för eleverna". Ibland har jag skjorta, ibland piké-tröja, ibland kostym och ibland gympa-kläder. That's me!"



"That´s me" avfärdar Johnny Pettersson simpelt kritiken med.
Själv minns jag mycket väl din typ av lärare.
De män som missuppfattat lektionssalen för en arena att visa upp sig själv på, en arena för att visa grabbsen och inte minst tjejerna vilken ball macho-hanne man är. Detta beteende ger mycket oönskade spänningar, laddningar och skapar stor osäkerhetskänsla.
Obegripligt att du inte fattar det.

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-02-08 13:58

    Påminner om min sportige, BMW-körande och snobbige engelsklärare Buddenhoff, han som skickade mig att hämta kaffe, för jag lärde mig ju ändå ingenting...

    SvaraRadera
  2. RYYYYS.
    Jag har haft många Buddenhoffs i mina dar.
    Obegripligt att karln inte kan ta till sig lärande feedback - utan springer och skvallrar på Newsmill.....

    SvaraRadera