torsdag 10 februari 2011

Jag ääääälskar kommentarer....


...och jag har förstått att ni är många, många som VILL skriva men - inte lyckas rent tekniskt. Jag har inte riktigt koll på varför och vad som vajsar.

GÖR SÅHÄR:
Under varje inlägg står mitt namn, klockslag som är helt-bort-i-skogen, och hur många kommentarer som finns.
Klicka där på "kommentarer". Då får du upp en ruta att skriva i, under Skicka en kommentar. Välj sedan profil under "Kommentera som":
Allra underst står det "Anonymt", välj det, och klicka därefter på "Skicka kommentar".
Problemet tycks vara att det inte räcker att klicka iväg kommentaren en gång.
Så, scrolla tillbaka.
Och klicka iväg igen, kanske två, tre eller fyra gånger.
Jag begriper inte varför man behöver göra denna procedur så många gånger, vet bara att man inte får ge upp!

7 kommentarer:

  1. 3-4 gånger brukar man få klicka på "skicka kommentar"innan man kommer till "fyllefiltret"(ordkontrollen)för att sedan kunna skicka iväg sin kommentar.Egentligen inget större problem när man väl vant sig./Petter

    SvaraRadera
  2. Vart tog inlägget vägen om moderaten och bananrepubliken Sverige vägen???
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/m-vi-faller-inte-till-foga-for-sds-utpressning_5931579.svd
    Eller drömde jag om detta?
    /HellBoy

    SvaraRadera
  3. Shit - där kom du på mig, HellBoy!!!
    Hade just publicerat Bananrepubliken, när det där hände med Sahlin, så då ville jag lägga all bloggkrutet på den - och sen då?
    Mubarak tänker gå, allt krut på den!
    Så, tänkte jag att jag skulle gliiiiida upp i morgonbitti, sätta mig i morgonrocken och med kaffekoppen och så bara trycka på "send". Vips, en blogg - utan att ens ha vaknat.
    Men, på din begäran HellBoy, nu kommer den igen!

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-02-10 21:36

    Hellboy:
    I det här fallet är det verkligen SD som inte gör bort sig, varje förhalning av det förhatade datalagringsdirektivet är av godo, det är ju bara ett ytterligare steg in i det totala övervakningssamhället. Likaså visar fadäsen vid Riksdagens omröstning i går att kvittningssystemet i Riksdagens måste professionaliseras, från dagens "gentlemens agreement" där inte alla är med till ett obligatoriskt system där alla partier är med, vilket förstås också innebär att partierna måste bekänna färg innan omröstningen. Frågor som skär genom partierna läggs förstås utanför kvittningen.

    SvaraRadera
  5. Ledsen att jag sabotera din frukost imorgon;) , men med ditt tempo är nog risken att bloggen skall sakna inlägg minimal.

    Torsten: Skönt att höra från dig att SD är de seriösa i något sammanhang.Moderaten som far med banarepublikliknelsen genomskådar nog de flesta.
    Kvittningen häromdagen var även det ett stort skämt.Här skulle bananliknelsen passa bättre...

    /HellBoy

    SvaraRadera
  6. Thorsten Schütte2011-02-11 08:09

    Hej Hellboy!
    Ja, rätt ska vara rätt, jag gör därvidlag ingen skillnad mellan partierna. Att SDs och min syn på invandring skiljer sig, milt sagt, har ju inget att göra med att vi kan vara överens i andra sakfrågor. Sjabblet med kvittningssystemet är faktiskt allvarligt, vi har en representativ demokrati där partierna ha mandat att företrädas oss väljare vilket innebär att röstförhållandena i Riksdagen ska återspegla de av väljaren skapade proportionerna även om riksdagsledamöterna har godkänt förhinder. På en arbetsplats med 349 personer finns det alltid några sjuka, på tjänsteresa mm. Så kvittningssystemet är centralt för att demokratin ska fungera i verkligheten och inte bara på pappret!

    SvaraRadera
  7. Thorsten Schütte2011-02-11 08:31

    Jag brukar alltid att använda "Förhandsgranska" innan jag skickar, då hänger det sig endast i undantagsfall!

    SvaraRadera