lördag 12 februari 2011

Erik Reinfeldt, 16 år, utsatt för brott.


Politiskt Inkorrekt får man alltid veta sanningen, alla sanningar och hela sanningen. Inte bara de nyheter som vår svenska media tycker att vi kan få veta.

Idag berättar PI om ett brott som gått till domstol,den 31 januari i Attunda tingsrätt.
Tre tonårsgrabbar råkar i bråk, knuffar och slag utdelas, och påföljden för de två dömda är ju som alltid så gott som obefintlig. Målsägande är Fredrik och Filippa Reinfeldts son Erik, som i år fyller 16 år.

De två gärningsmännen, bröder och uppenbarligen av utländsk härkomst är sedan flera år tillbaka föremål för insatser enligt socialtjänstlagen. Enligt vittnesförhör skall Erik Reinfeldt ha kallat den ena brodern för ”blatte”.

Är detta av intresse för allmänheten att statsministerns son varit utsatt brottslighet?
Självklart.
Tycker jag som sett på nära håll hur den bristande integrationen skapar ett förödande och samhällsfarligt hat i samhället, mellan de som sägs ha, och de som sägs inget ha.
Eller ska brottet sopas under den svenska ryamattan?

Läs den glimrande raka och uppriktiga Paulina Neuding i SvD, så briljant välformulerat och lätt att ta in. TACK!

18 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-02-12 20:07

    Rubriken Erik Reinfeldt inblandad i brott är något missvisande, den kan ju tolkas som att han har del i brottet, men han är målsägande i det här ärendet. någonting helt annat!

    SvaraRadera
  2. Jo Thorsten men poängen är,att han anklagas av de två "nysvenskarna",ha uttryckt sig om dem som BLATTAR...Inte direkt enligt sin faders vokabulär.Fredrik har ju alltid vurmat för denna mångfald i helt andra ordalag !!! Eller råder det i Rheinfeldska hemmet,andra ordval och annan mening än i riksdagen ???? Som bekant faller inte äpplet,långt från trädet !!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, fast, är inte målsägaren inblandad i brottet?

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-02-12 21:26

    Jag lyfter på hatten och går förbi själva ärendet, hängde bara upp mig på den ej korrekta rubriken...

    SvaraRadera
  5. Att Erik skulle ha uttryckt sig med detta språkbruk förefaller otänkbart då man läser domen i sin helhet.

    Det framgick tydligt att Erik blev slagen upprepade ggr och trots att han inte slog ett slag tillbaka ville han be om ursäkt efteråt, givetvis pga sin rädsla för mer stryk.

    Helt enkelt uttryckt, få svenska ungdomar har kurage nog att smäda sina motståndare med samma mynt som de blir utsatta för.

    /Ceasar A

    SvaraRadera
  6. Tack CeasarA, detta gör ont i hela mig.
    Be om ursäkt, krypa, för att slippa mera stryk....
    Det här händer varje dag i Stockholm, det händer just nu, igår, för en timma sen, imorgon och dagen efter, det har hänt
    våra unga, mina bästa kompisars unga, det händer alla, vem som helst, när som helst. För en konfirmationsklocka, för en mobiltelefon, för en viss sorts jacka, för absolut ingen som helst anledning. Och vi får inte prata om den här sortens hatbrott.
    Min fråga är fortfarande - är det rätt av media att tiga.

    Och så sägs Erik ha kallat dem "blatte", som nåt slags försvar för stryket.
    Jag ryser.

    SvaraRadera
  7. Ändrade rubriken efter Thorstens kommentar.

    SvaraRadera
  8. Att han sagt blatte är osäkert. Tänk på att Fredrik sägs ha blivit kallad bög och snobb, samt att många invandrare "låtsas" höra något "rasistiskt" som en ursäkt för att misshandla och våldta svenskar.

    SvaraRadera
  9. Det största problemet är egentligen att även de invandrare som verkar "normal", vänner till mig, uppvisar samma beteende ibland!

    Det är alldelles för djupt rotat för att lösas med högre bidrag som vänstern vill.

    SvaraRadera
  10. Så Erik "tackade" för att han fick stryk, ungefär som 2 boxare då......jojo är man pk:are så är man..... tragiskt resonomang.

    SvaraRadera
  11. Kanske kan ändra på pappa Reinfeldts massinvandringspolitik...när hans son fått smaka på baksidan av samma politik, nä tänkte väl inte det. Det var bara ett möte mellan två människor....som vanligt i Sverige,gonatt!

    /HellBoy

    SvaraRadera
  12. Det är mycket jag inte förstår här, invandrare som "verkar normal", Andreas det får du gärna förklara för mig!
    Och anonym, "tragiskt resonemangatt Erik tackade för stryket", jag tror man är beredd att göra mycket om hotet hänger över huvudet.

    SvaraRadera
  13. Nu börjar hela historien få akademisk karaktär...
    Jag begriper inget mer !! Skulle dessa rån och överfall utföras av våra invandrade gäster (blattar) ???? Haaaadeee inte en ahnnnning,att de var dessa som dagligen ligger bak rånrubrikerna...Det heter ju alltid att det är "ungdomsgäng" som utför och att de alltid är "obekanta"..Så i verkligheten vet man vilka som är förbrytarna ??? Kan det vara så dj-ligt,att det också är dessa som ligger bak skol o.bilbränderna ????

    SvaraRadera
  14. Lars, "blattar" och "negrer" är ord som jag absolut vill undvika här.

    SvaraRadera
  15. Ja Carina, de som verkar ha en liknande värdegrund. Som en vän som är ateist(men från ett muslimskt hem).

    Trots att han har många upplysta åsikter, så tycker han ändå att ett demokratiskt USA är lika illa som Iran.

    Och en gång när vi hamnade i bråk så sa han typ "du är svenne, vad ska du göra?" Typ som att Svenskar inte hade något att säga till om.(han var upprörd, men det var också uppenbart att han har rasistiska åsikter).

    En annan som verkade smart(höll på att utbilda sig på KTH samtidigt som mig, relativt schysst och gillade inte bråk), berättade samtidigt om att han inte kunde ha förhållanden, för alla invandrarbrudar han träffar, hamnar i bråk på fester, och han måste dit och medla.

    Sådana här problem existerar inte hos Svenskar som bor i samma områden!

    Våra tjejer hamnar inte i handgemäng med andra tjejer och jag måste definitivt inte ge "ersättning" till någon part,
    Det närmsta vi kommer var tingen innan kristendomen slog rot här!

    Integrationen har inte bara misslyckats,
    den har inte gjort något alls.

    Det enda hoppet är att skära av ALL invandring från muslimska länder, och ta in MER ifrån kristna, judiska och buddistiska länder.

    SvaraRadera
  16. Carina-Fina:
    Förlåt,men jag bara citerade domstolsprotokollet.Här påstods att Erik skulle ha använt detta HEMSKA ord...I min landsända har vi helt andra uttryck för dem...Men så är det ju,kärt barn har många namn !!!!!!

    SvaraRadera
  17. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  18. Jag instämmer gärna och absolut med om att "integrationen har inte bara misslyckats,
    den har inte gjort något alls."
    Det jag undrade var vem som är "normal".
    Av dina berättelser och egna upplevelser kan jag lätt konstatera att "rasist" är långt ifrån enbart svenskar, det begriper alla utom Aftonbladet och Sydsvenskan. Jag har sagt det förut och säger det igen, vi människor tycker inte om varandra - titta bara på Israel, grannfejden, familjebråk m.m, m.m.
    Därför kommer det aldrig att gå in i huvudet på mig, varför i hela världen Sverige vill att alla som misslyckats att bo med varandra i resten av världen, plötsligt ska bli lyckliga tillsammans just i vårt land.


    Och Lars, insåg inte att du citerade!

    SvaraRadera