lördag 8 januari 2011

Obarmhärtig ung tragedi.


17-årige Martin ville vara mer än vänner. Men hans kärlek var obesvarad.

Nu misstänker polisen att Martin misshandlade den 16-åriga Linnea brutalt innan han tog sitt eget liv.

– Hon beskrev honom som genomsnäll och genomlugn, säger en nära anhörig till flickan.

Pojken misstänks ha använt både hammare och kniv mot flickan.

Hammare och kniv.

Det måste ha slagit slint totalt.

Hur kan det slå så slint?


På nätet finns spekulationer om att Linnea "face-rapat" Martin.
Vad är "facerapa"?
Slangopedia: "När man loggar in på någons Facebook och skriver olämpliga saker.
Eller "face-rappat", nåt ungdomar gör när de är uttråkade, sägs det.

På ont, har vuxna absolut ingen aning om vad som händer i den världen.
Det bekymrar mig.

"Klockan 23 larmade mamman polisen, men de skickade inte någon patrull."
Det bekymrar mig.


Aftonbladet Expressen

4 kommentarer:

  1. Ulf Hjertén2011-01-08 12:38

    Av nyfikenhet var jag med några månader på facebook. Jag blev förvånad över det som skrevs där. Mycket var ytligt "fikarumspladder". En del dessvärre ett farligt utlämnande av sig själva, framförallt unga flickor. 12-13 åringar med tydliga sexinviter. Ytterst lite på fb inbjöd till spännande dialoger. Möjligheten till längre inlägg var ytterst begränsad. Allt uppmanar till någon slags "öh, äh, shitvärld" . I längden är detta naturligtvis oroande om det blir helt normgivande för hur människors kommunikation ska se ut.

    SvaraRadera
  2. Det som skrämmer mig är lättheten att få ur sig aversioner och aggressioner, är du rasande på någon så kan du vräka ur dig osande eder med bara ett knapptryck. Inte behöva sansa dig som i det direkta mötet, ansikte mot ansikte.
    Hade en gång en älskad chef, Anders,han lärde mig mycket, bl.a att;skriv det där vreda brevet, men skicka det inte - förrän du sovit på saken.
    Hur balanserar man känslolivet som ung, när både du och alla andra kan läsa vilken hopplös skitstövel du är på nätet. Utan att konsekvenser tas.

    SvaraRadera
  3. Ungdomligt oförstånd..Det som förvånar mig är, att så många halvgamla,sitter och klär av sig nakna¨... inför sina "vänner" Nu menade jag inte dig Ulf,eftersom du enbart gjorde en forskning...Själv måste jag än en gång bekänna att jag ALDRIG besökt denna modesida....Gång på gång blir man uppmanad att ansluta...då avslutar jag....(därför bygger mina synpunkter,vad jag hört andra..)

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-01-09 19:24

    Hej! Välbehållen tillbaka från fjällen kan jag konstatera att jag fick ännu några skäl att inte gå med i Facebook!

    SvaraRadera