måndag 24 januari 2011

Dålig (S)ervice??


skrev Aftonbladet om i sin satirblogg, att borgerliga skribenter och debattörer har kommit fram till att i stort sett allt mellanmänskligt beteende är bättre i andra länder än i Sverige.
-"De tror faktiskt på det".
Som exempel nämns Expressens Ulf Nilsson som titt och tätt ryter till om att äldre människor behandlas bättre än i Sverige praktiskt taget överallt. Göran Skytte skriver "Jag kan faktiskt inte erinra mig att jag sett samma ohyfsade beteende i trafiken någon annan stans." Och Linda Skugge får på tafsen för "i Sverige är även den service man kan få under all kritik." Den är bl.a bättre i England.
Aftonbladet drar den egna slutsatsen att allt var bättre förr, då när sosseriet regerade.
Jag hajar.
Bevare mig för malliga kverulanter och partibytare, dissidenter och annat löst folk.
Tacka vet jag Kina, där klagar man minsann inte, och gnäller, i parti och minut.

Eller.....?

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2011-01-24 17:14

    En gnutta sanning ligger i det, svenskarna är mycket bra på att nedvärdera sig själva, i inget annat land än Sverige skulle motsvarigheten till "osvensk" vara positiv laddat, hänvisar igen till min favoritduo Lindström och Englund i "Världens modernaste land"...

    SvaraRadera