torsdag 23 december 2010

Jag blir lycklig av julkort...



och jag är inte ensam.
– Jag får en massa julkort! Jag sätter upp dem runt hallspegeln och det ser så extra juligt ut!
I år skickar vi svenskar cirka 35 miljoner klassiska julkort, ungefär lika många som i fjol och fler än på 1970-talet.
I genomsnitt får varje svensk alltså fyra julkort.
– Om man skickar julkort så får man julkort.


Fast jag är rätt enveten, jag tycker det är så himla roligt, jag målar, klipper och klistrar och väljer bara det absolut finaste, som också ska ha nåt slags mening, en julig och go innebörd. Så jag bryr mig inte riktigt om, om jag inte får tillbaka. Ett sms eller ett samtal går lika bra och gör mig jätteglad.
Däremot vilar det en evighetsförbannelse över julkortsproceduren, ty lika envist som det försvinner en strumpa i tvättmaskinen varje gång du tvättar, lika säker kan du vara på att du v-a-r-j-e jul får ett julkort just på julafton, från den enda människa i hela världen som du inte själv skickat till.
Då får man skämmas.
Och låtsas att man startat en ny trend,; nyårskort.
Fast alla fattar ju att man bara glömt bort dem.

DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar