fredag 10 december 2010

Dagens Wikileaks:


"Burma bygger hemlig kärnkraftsanläggning och samarbetar med NordKorea."
Fast, det handlar förstås inte om vapen alls, bara om ovanligt fredlig användning.

Vad skådar mitt östra öga?? Now we are talking!!!Trodde i min enfald att Wikileaks ägnade sig åt att sno slickepinnar från det öppna Väst, medan vad vi verkligen behöver få veta är vad som händer, sker, tänks och planeras i de slutna nertystade länderna i Öst.
Jag hyser dock en del tvivel om att just denna information kommer från en amerikansk diplomat.......

Kim Il Jong har funderingar inför de Nordkoreanska ekonomiska förhandlingarna med sig själv. Ska Kim Il Jong och Kim Il Jong satsa på export av pastellfärgade gummistövlar som helt slår knock på USAs UGGS nästa år?
Eller ska de helt enkelt fortsätta på inslagen linje och exportera kärnkraftsteknologi till Venezuela och Cuba?

3 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-12-10 16:27

    Dags att citera Tom Lehrer igen: Who's next...

    SvaraRadera
  2. En bild säger mer än tusen ord...Nu vet jag t.ex varför Överskottslagren,kan sälja jackor och pälsmössor till vrakpris..Förstår också varför det inte saluföres billiga stövlar...Dessa hamnar i USA !!! I Venezuela har man fått en man, som enligt min syn,påminner mycket om Olof P.Allting går ju som bekant igen..liksom inom modeindustrin !!!

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2010-12-10 22:04

    Jag tänker på Karl Gerhard: I skuggan av en stövel...

    SvaraRadera