lördag 23 oktober 2010

Malmö gör en Friggebo


Jag bara väntade på det:

"Det finns ljus, och det ljuset är kärleken till en stad. Denna kärlek till stan har prövats ordentligt den senaste tiden. Skotten förstör så mycket av det som byggts upp. Men det är just nu som kärleken behövs som bäst. Vi får aldrig glömma att Malmö är en stad som hör samman med utveckling och framtid, att Malmö är en stad som lever av mångfald och hopp.

Därför startar Sydsvenskan nu kampanjen `Vi älskar Malmö´."

Konsensus-Sverige vore inte Konsensus-Sverige om inte denna käcka grupp Malmöbor ställer sig upp, tar varandra rart i händerna, och just nu och föreslår: Låt oss alla sjunga We shall overcome, tillsammans!

Aftonbladets "Vi gillar olika", Sydsvenskans "Vi älskar Malmö", vår tids Messias.
Halleluljah. Expressen Aftonbladet SvD

5 kommentarer:

  1. Men varför i herrans namn har man då en "helvit" bild,som blickfång för kampanjen...Det är ju helt främmande för staden Malmö !!!Här hade man ju en möjlighet,att med stolthet visat upp sin mångfald..Undrar dessutom varför inte dess ledare och diktator Reepalu finns på detta PR-foto....PK-pressen förnekar sig inte !!!

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2010-10-23 16:03

    Lätt att göra sig lustig, men på något sätt måste man väl markera och skapa en motbild, när personer med invandrarutseende måste känna sig som svampplockare under älgjakten...

    SvaraRadera
  3. Just därför Thorsten,förvånades jag av bilden... Malmös befolkning består av 35 % invandrare,och vill man då visa sin rätta sida,skall man inte fajka foton.Även om jag måste erkänna att jag aldrig haft något över för denna ort,har jag sett förändringen som skett sedan 50 år ..Vidare har jag på närmre håll,sett hur detta "kommunalråd" missköter sin uppgift.Hans uttalande i samband med den inställda Davis Cup-matchen,var inte bara rasistisk,utan dessutom ett direkt hån mot de sionistiska malmöborna...Så kan man inte uppträda om man inte är en form av "envåldshärskare"som blundar för verkligheten.Att som lök på laxen,gå ut med en sådan löjlig kampanj,saknar jag ord för....
    P.s Välkommen hem Thorsten.. Ds

    SvaraRadera
  4. Idag var jag på Älska matmässa i slagthuset ( Malmö).
    Mycket trevligt.Som balsam för öronen, hörde svenska hela tiden.
    Oj,vad skrev jag nu!? (Men det var faktiskt skönt)

    Vänligen, Eva-Marie

    SvaraRadera
  5. Läs mitt svar till Thorsten i bloggen om We shall overcome.... ovan

    SvaraRadera