lördag 16 oktober 2010

Invandrare har startat eget parti, Svartskalledemokraterna.


Om detta skriver Edith Escobar på Newsmill :"Enligt min mening är Svartskalledemokraterna ett bevis på att de övriga partierna inte har de rätta kunskaper eller de rätta svaren för en lyckad integrationspolitik."
Så långt allt väl. Men när Escobars egna fördomar börjar hagla och hon enfaldigt beskriver många av SD:s väljare som "dumma, outbildade, arbetslösa, tjocka svenska medelålders män", då tänker jag att en sån människa - må så vara både svartskalle och demokrat som hon beskriver sig själv - men hon får mig att mista all respekt.

1 kommentar:

  1. Hej
    Eftersom du la en länk till min artikel så tar jag mig friheten att kommenterar här de meningarna som väkte fler reaktioner angående SDs väljare "Är deras väljare dumma, outbildade, arbetslösa, tjocka svenska medelåldersmän, spelar ingen roll....." Tyvärr formulerade jag detta helt fel och tyvärr var inte syftet med min artikel. Det är absolut inte min bild av SDs väljare, jag ville bara skriva om den bilden som eskrivs många gånger i medierna och andra ställen. tyvärr blev det helt fel.
    I samma artikel nämner jag att även invandrare stödjer deras politik och med detta menade jag inte att det var outbildade, kriminella och arbetslösa svartskallar, utan att SD är ett parti som representerar dem som inte har blivit tagna på allvar av andra partier på samma sätt som de människorna som bildade Svartskallepartiet. Jag står för det jag säger och det jag skriver, däremot forlumeringarna kan bli helt tokiga ibland

    SvaraRadera