söndag 12 september 2010

Två pangisar i stan.


Zorro och jag kom till ett friskt lite förhöstigt fastland, träden börjar så smått att skifta färg i topparna, skolbarnen har kommit åter och cyklar, sjunger, skriker och skrattar, jackor behövs ännu inte.
På vår äppeldoftande promenad plockade jag en härlig bukett av klöverblom och timotej och hittade en kvarglömd tipspromenadsfråga på skolgården. Såhär stod det:
"En frukthandlare är 1,80 cm lång, och mäter 1,20 cm runt magen.
Vad väger han?
1. 110 kg.
X. 90 kg.
2 Frukt."

Det ska Zorro, 8,5 år, och jag fundera på medan husse är på jaktresa och tränar upp den blivande superapportören, Zlatan, 2 år.

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-09-12 15:58

    med 1,20 cm runt magen väger han mindre än teskedsgumman!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin hund!
    Hoppas det går bra med Zlatans träning.
    (jag har själv 3 likadana!)

    SvaraRadera
  3. Jo, han är bara lite spattig. Han vill, vill, vill, vill så mycket på en och samma gång , men så händer det nåt bredvid...och ja, precis allting är ju bara så himla roligt!! Huuuur ska man kunna koncentrera sig????
    Tålamod, tålamod, tålamod.
    Jagar ni också?

    SvaraRadera
  4. Jo, vi använder våra hundar vid jakt. Dock är det lite dåligt med eget jagande. Fast jag tycker nog att det är roligare att hålla på med hundarna än att skjuta själv. Tror "gubben" håller med mig.

    SvaraRadera