onsdag 8 september 2010

Om blickar kunde tala.......


Mona Sahlin: "Sa-sa-sa - bra-bra-bra - jag älskar min kropp. Sa-sa-sa - bra-bra-bra - åh, åh, åh tjejer, jag tar fajten. Kvinnor Kan - skjortan hänger utanför, heja, heja, jag duger som jag är, sa-sa-sa- bra-bra-bra jag kan jag vill jag törs, sa-sa-sa, bra-bra-bra - jag har satt upp mål och jag är BASKE-MEJ INTE rädd för att misslyckas!"

Peter Eriksson: "Vi bor på landet. Vi bor på landet,
å snart vi fann det: Vi behövde nånting i stallet.Det var då förresten vi köpte hästen.Å gnägg å gnägg från lilla stallet hörde vi på varje dag.
Vi bor på landet,å snart vi fann det:Vi behövde nånting i laggårn.
Vi låna av mossanå köpte kossan. Å råm å råm från lilla laggårn, gnägg å gnägg från lilla stallet hörde vi på varje dag.

Lars Ohly: Fan! Bröstpumpar. Hur kunde jag kläcka ur mig nåt så urkorkat - dum som tåget. Jag kommer att få äta upp det i hela livet.

Maria Wetterstrand: Om elva dar! Då slipper jag De Tre Knas!
Elva dar, fattar ni! Rödgrön röra, bah! I´ve got life sisters! I´ve got life brothers!

4 kommentarer:

  1. Brukar tänka så om Alliansen. De är för roliga när tre av dem står och tittar på den fjärde:

    När Fredrik Reinfeldt talar:
    Jan Björklund - "Det borde vara jag som är statsminister"
    Maud Olofsson - "Fattar inte vad han snackar om"
    Göran Hägglund - "öh"

    När Jan Björklund talar:
    notera hur de övriga tre står uppställda som tripp-trapp trull med korta Maud längst fram och långa Fredrik längst bak, Fredrik tittar ledsamt ned, Göran tittar intetsägande rakt fram och Maud tittar argt upp...

    Har tyvärr ingen bild så ni får föreställa er utifrån era debattminnen...

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2010-09-09 07:35

    Carina och Tharand (vilket trevligt namn, får mig att tänka på den välkanda uppförsbacken i Sachsens järnväg som börjar vid Tharand) visar med all tydlighet: man ser det man vill se. Sedan tycker även jag att allianserna på båda sidor har blivit lite mycket av "tvångströja"!

    SvaraRadera
  3. Visst, onekligen har Tharand, som nu fått veta var det vackra namnet kommer från, och jag helt olika glasögon på oss.
    Mitt inlägg var däremot att peka på det komiska i att fånga detta på en valaffisch.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar dina visor om oppositionen, Carina-Fina! Gogogo!

    /Öbon

    SvaraRadera