lördag 28 augusti 2010

Sverigedemokraterna tar strid om sin reklamfilm, hm.


Sverigedemokraterna reagerade starkt på TV4s beslut att inte sända filmen. Erik Almqvist (sd), som ansvarat för produktionen:
– Det är en fullständigt orimlig tanke att det skulle kunna utgöra ett lagbrott att inför ett val påpeka, och i bildspråk visa, att statens resurser inte är oändliga, att politik därför handlar om prioriteringar och att vi hoppas att väljarna skall lägga sin röst på ett parti som prioriterar de äldres välbefinnande framför en fortsatt kostsam massinvandring, säger han.

SD anmäler nu själva filmen för granskning av JK.


Almqvist säger också att partiet förväntar sig skadestånd och en personlig ursäkt från Jan Scherman och TV4 för "de falska anklagelser som man framfört mot filmen och vårt parti".

WUUUU, ord och inga visor, må jag säga.
Mitt problem med filmen är inte ATT man visar olika välfärdsprioriteringar. Utan HUR man gör det. Mörkret, den hetsiga stämningen, musiken, den rädda gamla kvinnan.....
Fortsättning lär följa.....

6 kommentarer:

  1. Med tanke på hur vårt land,framför allt i yngre generationer,har påverkats av USA,förefaller denna film var av snällare art.Detta säger jag inte som ett försvar,mot viss kritik.Snarare att allt måste relativeras.Censur av alla slag,är jag motståndare till.Därför klagar jag ej hellre när vår statsminister,står i tv och påstår, att vårt land hamnar i kaos och finansiell kris,om SD kommer in i Riksdagen.Allt detta i jämförelse med de reklamsnuttar jag sett i landet thereover.Aborterade barnlik,blod och hat visas i deras valkampanjer...Inget jag önskar vid svenska val.Men en kort reklamsnutt, som pekar på att allt har sin grund i prioritering,kan jag inte se som rasistisk.Att SD prioriterar de äldre, före en massinvandring är väl inget nytt.

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i. Mitt problem var vulgariteten i dramaturgin, tror att SD klarat sig bätre utan denna film och debatten den för med sig.
    Fast då har ju jag tack och lov missat alla de amerikanska valfilmer som du talar om.

    SvaraRadera
  3. Carina-Fina:
    Måste erkänna, att jag också var frågande till det mörka bildscenariet.Men talade i dag med en konstkännare,som menade att detta skulle symbolisera hanteringen,om just detta
    budskap.Om så, måste vi båda tillstå, att vi saknar konstsinne!!Hur som haver, filmsnutten påstås ha nått 100.000 över You Tube,redan första dagen.Hade så många fått sig den till del via TV-4 ??

    SvaraRadera
  4. En känd amerikansk entertainer,invandrad från Italien,sa en gång -Bra eller dålig press är mig likgiltigt,huvudsaken man skriver....
    Denne man gick under namnet Frank Sinatra..Hade han kanske rätt? Det får vi se l9 september...

    SvaraRadera
  5. Eller gammelsvenskt: allting kan man sälja med mördande reklam.......

    SvaraRadera