tisdag 17 augusti 2010

Ropen skalla - hata alla!


Ska jag skratta eller gråta?
Per Gudmundsson skriver som vanligt briljant idag på SvD om Västkustens svar på Stockholms Pride Festival. Men det är inte kärlek som proklameras, det är HAT.
"Även den som inte är bevandrad i den postmarxistiska begreppsfloran torde efter en snabb genomläsning av programmet begripa vem som är fienden. Dagen bjuder på ”direkt och suspekt aktion” mot ”borgarpacket”. Evenemanget är öppet för alla hugade, men arrangörerna vill gärna ha föranmälan från varje ”kommandogrupp”. Vinnaren bland ”kombattanterna i Kriget mot Alliansen” koras på aftonen och föräras ett pris.

Det fåtal göteborgare som har haft oturen att födas heterosexuella eller har haft oskicket att bli borgare vare härmed varnade."

4 kommentarer:

  1. Klipper in:

    "Carina-Fina: vi bodde på ett dyrt hotell i Port Douglas och skulle åka med The Ghan, ett tåg från Darwin till Alice Springs. De biljetterna kostade också en del, så jag tänkte vara en smula sparsam i Darwin. Men det slutade ju med att det blev mycket dyrare, vi fick ju akutboka hotellrum och dessutom betala för två campingnätter (en natt fick jag tillbaka pengarna för). Förutom all taxi hit och dit."

    SvaraRadera
  2. Ang ditt inlägg, ja, man blir matt. Uppenbarligen är det inne att hata allt utanför den egna lilla, lilla kretsen.

    SvaraRadera
  3. Carina-Fina:Som skåning tror jag mig ha rätt att skryta lite grann.Sådana "festivaler"har vi året runt, nästan dagligen.Dock utan förtecken Pride.Men föreställningens syfte är ju detsamma.Hatet mot alla oliktänkande och allt vad svenskhet heter, frodas i dessa sjuka kommunistligor.Men före den stora massinvasionen av islam till vårt land, hade jag ingen aaaaaning om, att denna lära var såååå utbredd bland dessa.Skulle jag räkna upp alla exempel på deras förödelse med bil,dagis,skolor,och andra bränder,räckte in din sida till.Till slut håll er på avstånd från dem,eftersom de uppträder som forntida hunner.

    SvaraRadera
  4. När jag var liten tös, så kände vi inte till mycket om hat. Det var ett så starkt ord att man rimligtvis aldrig behövde ta det i sin mun. Vad skönt det var.
    Hur i hela friden har HAT kunnat bli norm?

    SvaraRadera