fredag 20 augusti 2010

Kör du runt i en blänkande gubbil?


Tyskarna har konstaterat åldern på nybilköparna, vars snittålder är 50.8 år.

•Mini: 44,7 år
•Smart og Alfa: 47 år
•Ford: 47,8 år
•VW: 50,7 år
•Audi: 50,9 år
•BMW: 52 år
•Opel: 53,1 år
•Lexus: 55 år
•Bentley: 55,7 år
•Mercedes: 56,1 år
•Jaguar: 56,5 år

Men i Sverige är det INTE så.
Jag vet att världens läckraste 33åriga bonusdotter just idag glassar runt i sitt nya midnattsblåa ekipage, alldeles överlycklig.
Och i Belgien är det inte heller så, för jag vet att världens tjusigaste Viktor fräser runt på Bryssels gator i en blänkande beamer.
Vad gör ungdomarna i Tyskland?
Åker rostiga VW????

4 kommentarer:

  1. Ja, men bilen säger mycket om personen som äger den, eller hur? Bilen är ju lite "ens signum" Men vi i Sverige har säkert inte samma syn på vilka bilar man har i olika åldrar...
    Men en sak vet jag, unga män åker gärna BMW och dom åker gärna fort också.
    Undras vad man kan säga om folk som åker Land Rover, att dom har engelsk humor, det tror jag iallafall (vi har en....) så jag vet..hihi
    /B-M

    SvaraRadera
  2. Helt rätt B-M, precis som ens namn så säger vårt bilval mycket om oss.
    Gillar LandRover ägare!

    SvaraRadera
  3. Gulle dej!
    /B-M

    SvaraRadera
  4. Jag kör AUDI nu, vilket nog betyder att jag har föryngrats sedan tiden i malmö då jag helt riktigt körde runt i gubb-bilen BMW :)

    SvaraRadera