onsdag 11 augusti 2010

Efter Little Bee,


behövde jag verkligen läsa en riktg vuxensagobok, pure imagination och ett slut exakt som jag bara hade kunnat drömma om. Valet föll på Marian Keyes, Oväntat besök på Star Street.Den 600sidiga boken är nu slukad med lätthet, den har varit min följeslagare i en dryg vecka nu, nätter som dagar som morgnar som kvällar. Ensam på ön en hel dag har jag nu sträckläst slut boken, och jag har levt så extremt nära Maeve, Matt, Lydia, Fionn, Jan, Andreij, Jemima och inte minst Katie och Conall, så jag blev helt förvirrad när hundarna skällde på sex kajaker.
- Vad är det för hundar, var befinner jag mig och vem i hela världen är jag........???????

Javisst, ja, nu vet jag, oj,oj, reality check. Nu ska jag vårda mina fötter och hälarna som ska blottas i slingback, och göra manikyr för på lördag, oj, då ska vi på storbröllop, och jag längtar så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar