fredag 23 juli 2010

Svenska politiker - världsmästare i självgod beskäftighet!


Svenska politiker har i sin pösiga självgodhet pånytt attackerat ett av våra grannländer för rasism. Det är Danmark som tyckt sig ha skäl nog att utvisa 23 romer. Och detta utan att fråga våra svenska allsmäktiga rättänkande politiker. Hu jeda mig.
En svensk tiger inte.
Men justitieminister Lars Barfoed säger torrt:
-"Jag är fullständigt likgiltig till vad svenska politiker dillar om i sommar-värmen.
Sveriges politiker kan gärna bjuda in de utvisade, så får de se om de kan acceptera att romerna campar i offentliga parker, turnerar runt på rastplatser och bråkar med alla andra människor."
Jamen, det skulle väl inte våra politiker ha något ont av. Bara det inte är tvärtom, svenskar som bråkar med romer, för då jävlar ska fan ta rasisterna.

Jeg skammer mig.
Det är danska och betyder att jag skäms.
För våra äckligt förnumstiga besserwisserspolitiker.

4 kommentarer:

  1. The Romas say that they came to Copenhagen to collect bottles. Does anybody belive that a poor person would pay for a trip from the Balkans to Scandinavia just in the vain hope that theu would earn enough on collecting bottles not just to pay for the trip and higher living costs, but also to make a profit. Dream on...
    Romas should not be discreminated against but on the other hand Swedish politishians need to adress the real problem rather than just scoring PC points on their recurring attacks on neighbouring states...

    SvaraRadera
  2. Skicka hem dem till Maria Lessnier, så ska vi se hur länge hon står ut.

    SvaraRadera
  3. Maria Lessnier du har ingen aning om vad dessa invandrare är kapabla till så jag håller med danskarna.
    Bosätt er i invandrartäta bostadsområden innan ni uttalar er.
    Ni är så långt ifrån verkligheten som ni kan komma.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2010-07-25 19:17

    Jag lyckad inte lista ut, vart romarna har utvisats. Utan den kunskapen kan jag varken säga bu eller bä!

    SvaraRadera