onsdag 30 juni 2010

Tack för att du förgyllde min kväll, Miss Marple


Kom hem till stan idag med fyra överfyllda svarta plastsäckar med tvätt, sånt är livet när man lever livets glada dagar på ön, nån gång måste man betala.
Så tre maskiner åt gången, torktumlare och torkskåp och balkong och varenda garderobsdörr hänger det nu stryktvätt på, så jag ställde strykbrädan framför TVn - och har jag inte en himmelskt makalös tur?
Miss Marple, denna skarpsinniga och frågvisa karaktär med oanade talanger, ska lösa mordgåtor för mig medan jag stryker. Med sin osvikliga insikt och kunskap om den mänskliga naturen tränger hon in i de misstänkas personligheter för att komma underfund med deras handligar och planer. Och jag glömmer allt vad tvätt heter och sugs in i de fantastiska rollprestationerna, de sagolikt vackra och brittiska miljöerna och Agatha Christies fenomenala intriger.
Såååå bra, jag bara älskade varenda sekund.

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag stryker också alltid framför teven, det känns roligare då! Dessvärre såg jag inte Miss Marple igår...
    /B-M

    SvaraRadera