lördag 26 juni 2010

Ni behöver inte titta på matchen på söndag - det är redan klart.


Bläckfisken Paul aus Oberhausen som är född i Storbritannien och sedan flyttades till Oberhausen i Tyskland är en nationell superberömdhet i Tyskland. Kändisstatus fick Paul när han förutsåg att Tyskland skulle slå Australien, och sedan att tyskearna skulle förlora mot Serbien, och slå Ghana i den tredje matchen.
Ägarna till akvariet säger att Paul också spådde rätt på 80% av Tysklands matcher under EMslutspelet 2008.

Då ägarna bad Paul om att välja mellan en mussla från en kruka med den tyska flaggan på och en mussla i en kruka med den engelska flaggan på, så simmade han med direkt kurs mot krukan med den tyska flaggan.

2 kommentarer:

  1. Ohhhhhhhhhhhh så glad jag blev när jag gick in här för tredje gången idag och såg att du nu bloggat. Såg att du slutar blogga på M-Magasinet och blev lite orolig. Tänk om du slutar blogga överhuvudtaget. Mina förmiddagar börjar nämligen såhär. Svenskan och en kopp kaffe. Sedan sätte rjag mig vid datorn. Ser om jag fått mail. In på facebook. Sedan om du bloggat.
    DU GÖR MITT LIV ROLIGARE!
    Tack
    Daisy

    SvaraRadera
  2. m-magasin var bara tänkt att vara tre månader, den här skulle jag ha slutat med när min Henrik kom hem från Afghanistan. Men med läsare som du, Daisy....!
    Det är alldeles för roligt för att sluta!

    SvaraRadera