torsdag 17 juni 2010

Klicka här - nytt inlägg på m-magasin!

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-06-17 14:25

    Eftersom jag 1) har en hörselnedsättning sedan min ungdom (min aktiva kemiska experimentfas som kröntes med en explosion på skrivbordet...) och 2) med mitt funtionshinder har svårt att mentalt sålla bort bakgrundsljud, är det ju en himla tur att jag har noll fotbollsintresse. Annars hade detta ljudtortyrredskap drivit mig till vansinne! Ljudnedskräpning anser jag vara ett av de största miljöproblemen.

    SvaraRadera
  2. Håller fullt och fast med dej Thorsten! Tystnad är en bristvara i vårt samhälle!
    Folk älskar så här års, särskilt våra grannar, att med allehanda bullrande maskiner förkorta sin redan välskötta gräsmatta. Och, min käre make Leif, har precis som du en bullerskada. Har går fullkomligt i spinn av alla oljud som detta medför!
    Vi åker allt som oftast till mina gamla föräldrar som bor i östernärke på en underbar plats. Där är det tyst.....man hör bara sitt eget öronsus, så fridfullt och skönt.....tills grannen börjar att klippa sitt gräs, eller kapar sin ved...ack ja..
    /B-M

    SvaraRadera
  3. Ni får flytta ut till mig på ön....!

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2010-06-18 21:38

    Är det helt tyst, då hör jag min tinnitus. Men lite vågbrus eller vindbrus i björklöv, det är den ideala ljudbakgrunden!

    SvaraRadera