tisdag 8 juni 2010

Kan det finns mer än en anledning? Falska lögnhalsar och skitstövlar!


Nyhetsbyrån Reuters får kritik för att ha beskurit foton från den israeliska bordningen av ett skepp med nödhjälp till Gaza. På Reuters bild doldes effektivt en av aktivisternas hand, så att hans blodiga kniv inte syntes.

I just hate it, när jag känner att världen vill lura mig, föra mig bakom ljuset och vill att jag bara ska se världen, som någon vill att jag ska se världen av speciella skäl. Deras speciella skäl. Detta gör mig så fruktansvärt obstinat.

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-06-08 15:29

    Krigets första offer är sanningen. Och speciellt i Israel/Palestina-konflikten är källkritik åt båda hållen livsnödvändig!

    SvaraRadera
  2. Man blir väldigt trött. Vem ska man lita på egentligen.
    Carina - gillar din inställning och dina härliga inlägg! Kram DIG

    SvaraRadera
  3. Många bilder nuförtiden, är inte vad dom ser ut att vara. Det finns ju något som heter Photoshop eller något sådant..
    Gå in på http://photoshopdisasters.blogspot.com/ och en ny värld öppnar sej. (Fast du kanske redan har sett..)
    Nu är det inte det du ser i spegeln som är verkligheten, utan det du ser på bild, ja, så kan många tro....kanske. otäckt är det!
    /B-M

    SvaraRadera