onsdag 23 juni 2010

En kiss i mississippi.


Jag har diskat och diskat och diskat, det kändes som om disken ALDRIG skulle ta slut. Då styrde jag tankarna till Victorias och Daniels bröllopsporslin som var så gammalt, känsligt och fint att det inte tål vatten. Då får man torrdiska, man har en fuktig trasa med bakteriedödande medel och så torkar man rent tallrik efter tallrik efter tallrik efter tallrik efter tallrik efter tallrik, efter tallrik
Snacka om att ta tid, där står de på rad och löpande band, och gör de olika momenten i torrdisken. Klumpedunsar ombedes att inte delta i detta never-ending-job.

Jag ska verkligen inte komma här och snacka om att diska några fjuttdiskar!

1 kommentar:

  1. En gång i tiden handdiskade jag två eller tre gånger om dagen efter 300 personer. Det gjorde jag i dryga två månader. Som tur var, var det inget fint porslin, utan något i stil med dagisplastservis.

    SvaraRadera