onsdag 14 april 2010

tack skatteverket!


för att ni har skickat en förtryckt blankett till mig. Och för att ni givit mig en broschyr om hur mycket man får dra av för färd till jobbet och andra frågor. Och för att ni har skrivit dit vilken kod jag ska använda mig av för att deklarera på nätet. Och vilken kod jag ska använda för att signera och skicka in blanketten virtuellt. Och för att jag får några kronor över!

Min mor och far gifte sig mycket unga, så länge jag kan minnas satt de alltid vid köksbordet sista kvällen före deklarationsinlämning med en hel hög skrynkliga papper framför sig. En sprang i förtvivlan och letade efter det kvitto som den andre saknade, räkna, räkna, räkna, leta nya papper, räkna, räkna, räkna, slita sig i håret, en blev arg och röt, en blev ledsen och grät. Tills pappa slängde sig på cykeln mitt i natten med en lätnadens suck.
Då bad jag till Gud att jag skulle dö innan jag behövde deklarera själv.

Och så är det bara så lätt som en plätt, så TACK, skatteverket, jag äääälskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar