söndag 11 april 2010

Henrik är hemma.


Det är behagligt lugnt.
Som mor får jag sms med blinkande smileys om att han är lycklig, och att han är glad att jag är en sån mamma som alltid finns på riktigt.
Katarina, som om en vecka ska åka långt bort på tjänsteresa, får första tjing.
Så är livet, och så ska det va.
Jag är harmonisk i sinnet,bara av att veta.

Läste en mamma som skickat in en dikt om "En liten gul bukett plockad av dina snmå händer. Gula små knoppar med lite för korta stjälkar."
Den fick mitt hjärta att ta ett litet skutt.
Ingen har plockat så många tussilago som Henrik!

2 kommentarer:

  1. OOOj så fiint skrivet!

    Jag känner också ett stort lugn nu, sover gott och mår allmänt bra.

    Hoppas jag kommer iväg till Stockholm på lördag..beror lite på väder osv.

    Mats ..mitt ex, som jag var ihop med under Rasmus uppväxtid vill gärna följa med och det tycker jag är helt OK. Riktigt kul faktiskt, han har alltid brytt sig om oss, så det känns bra.

    Vi hörs ang detta! Vill ju träffa dig o B-M .

    KRAAAM!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag med! :))
    /B-M

    SvaraRadera