onsdag 14 april 2010

da capo


idag har Björn varit skogsarbetare, fiskare, fiskrökare, sopåkare, trädgårdsmästare, båtfixare, tjärare och målare.
Jag har legat i bikini och läst Paulo Coelho.
Olika falla ödets lotter!!!!
Min tid kommer.Jag lovar. Jag ser alla fönster flina åt mig och alla rum ropa att de vill bli skurade och bäddade.
Nu tar vi på morronrockarna och traskar ner till bastun igen.
B-M, det är tre grader i vattnet, så jag kommer väldigt snabbt upp igen.
Men - sen ni!!!! Det är värt varenda hårstrå som rest sig upp i chock.
Att sätta sig mot bastuväggen med en kall öl i kvällssolen, det är obetalbart.

1 kommentar:

  1. Låter ju jättehärligt det där med kall öl, men som den "badkruka" jag är, hade jag nog avstått badandet tills termotern visar över 20 grader...
    Underbara dagar på slätten med, fast jag sitter ju inne i receptionen och kan njuta av det genom våra stora fönster....inte riktigt samma sak!
    Ha det fortsatt skönt, tills du måste åka till fastlandet igen!
    /B-M

    SvaraRadera