torsdag 11 mars 2010

Vad irriterar dig?


Tingens odryghet irriterar mig just idag.
Det är att tvättkorgen som var tom igår redan är full igen, det är att hundmaten på nytt är uppäten, det är att medicinerna som jag var hos doktorn och förnyade åter behöver förnyas, det är att jag storstädade igår och redan är det fullt med hundhår, det är att jag filade naglarna igår och nu är de för långa, det är att jag börjar bli långhårig och måste ringa frissan igen, det är det att soppåsen är full hela tiden, det är det att...
Ja ni fattar, all denna livets monotona upprepning får mig att stöna.

1 kommentar:

  1. Känner igen mej och det när jag dammsugar upp alla hundhår. Medans jag gör det tänker jag på, när jag nästa gång måste göra det...Men att min hund skulle vara "oren" har jag inte en tanke på!!

    SvaraRadera