måndag 29 mars 2010

Trodde jag skulle halshuggas på stubinen,


för en kommentar jag gjort på Newsmill.
Det var Gudrun Schyman, Fi, som bredde ut sig med synpunkter om ett eller annat.
Jag orkade inte läsa, men Fi?
Så jag skrev:
"Fi, så omodernt, så ute och passé.
När ska Fi och Schyman inse att vi är alla människor främst och att
samarbete och dialog är vad världen behöver.
Inte grupperingar, konfrontation och ställningstagande - det leder ingenstans."

Undrar i mitt stilla sinne vad feministerna skulle tycka om ett Ma, med bara mnnens bästa på agendan.

Men, idag är kommentarern inte nådiga mot Schyman.
"Ann Helena Rudberg" skriver:
- "Kära Gudrun du är en del av patriarkatet själv... fast med omvända förtecken... du har uppfört dig som en hel karl i hela ditt liv, gått över andra för att själv skaffa dig fördelar, sett till att tjäna pengar på andra människors arbete, supit som en hel karl, skaffat dig en gård som en hel karl. Och skaffat dig makt som en hel karl."

Vad tror ni? Har Fi satt sin sista potatis, och får stilla somna in, nu sörjd och saknad av ingen?

2 kommentarer:

  1. Hahaha, det är rätt, man måste våga sticka ut hakan! Särskilt när det gäller henne, får rysningar av kvinnor som hon.
    Tro mej, jag är mycket för jämställdhet. Men det är en fråga om valfrihet. Det är något "lurt" med henne!
    /B-M

    SvaraRadera
  2. Så du går in och kommenterar på saker du inte en orkar läsa? palla.

    SvaraRadera