måndag 8 mars 2010

Kvotering? no-no-no.Kvinnor och män är i första hand människor.


Det här mailet kom från min Viktor i Bryssel:

-"Ja, det är väldigt mycket, jobbar fortfarande dubbelt eller trippelt 15-16 timmar om dagen. Trött men ska bli skönt med helg. Kan säga att det var en mäktig känsla att vara först på hela kontoret kl 05.30 i morse. Först av alla på hela regions kontoret. Det var en cool känsla."

Mina tre söner är duktiga, otroliga, och helt och hållet bara oslagbara.
De har kommit nånstans i livet.
Inte på grund av att de är pojkar, pågar, killar, grabbar, män.
Utan helt och hållet på sina egna mänskliga meriter, ödmjukhet, ovanligt klokskap och förbannat hårt arbete.
Precis som flickor, töser, tjejer, kvinnor kan.
Utan kvotering.

2 kommentarer:

  1. Idag är Internationella Kvinnodagen! Det var ingen som rullade ut röda mattan för mej i morse när jag kom till jobbet, men go kram från min make fick jag, fast det får jag varje dag....men, väldans många har gratulerat mej för min insats i Stafettvasan, det räcker gott för mej!
    Carina! Nu är jag "Back in business again"!!!
    /B-M

    SvaraRadera
  2. Skänker en extra tanke till dem som faktiskt inget har. Kvinnor runt om i världen, som inte får gå i skolan, som inte får tillgång till sjukvård, som inte kan säga nej, som inte törs säga ja. Med det i åtanke har jag svårt att förstå kraven (?) på kvotering till bolagsstyrelser, kraven (?) på en kvinnlig statsminister (skulle det vara Sahlin det, vilket skämt).
    /Öbon

    SvaraRadera