måndag 29 mars 2010

Jag hoppas en riktig fattiglapp är den i Helsingborg som vunnit


lika mycket pengar som om man staplar dem på hög är varje meter hundralappar värd en miljon, och Lottovinsten staplad på hög skulle bli 214,6 meter hög.
25 meter högre än Sveriges högsta hus, Turning Torso i Malmö med sina 190 meter.

DN skriver att om du försöker arbeta ihop 214,5 miljoner, och din årsinkomst är 300 000:-, så skulle du gehöva arbeta i drygt 715 år.

Det kan gå mycket snabbare att göra av med dem!
Stort, stort GRATTIS till ett härligt liv med många drömmar i uppfyllelse!

1 kommentar:

  1. Instämmer! Jag har många gånger tänkt vad jag skulle göra om jag vann så mycket pengar! (Det har säkert alla gjort). Det är svårt att veta hur man blir, skulle jag vinna så mycket pengar, hoppas jag att jag blir sådan att jag åtminstone vill dela med mej till fattiga människor i världen. Tänker förstås på befolkningen i Afghanistan bl.a.
    Vad är några miljoner, när man vunnit 214?
    /B-M

    SvaraRadera