tisdag 2 mars 2010

Gunde Svan: "Northug måste bli mer ödmjuk"



.... skulle Han...?

Gick och tänkte att det är tur att den här typen av människor finns i idrottens värld.
Var annars skulle de platsa?

Mamma: Jag tycker du har fått så stor mun nu för tiden..
Northug: Det är bara för att jag ska kunna äta opp deg bedre, mums, mums, slafs, slafs - raaaap.

Lekkamrat:- Min pappa är stark.
Northug: Töjs, min far dödade Döda havet, ha-ha!

Prästen: Tager du denna Sissel att älska i nöd och lust..?
Northug: De kan hon fettglömma, jag skall inga andra gudar hava än mig sjöl ha-ha!

Chefen: Vi hat et samarbetssprobleme.....
And Northug huffed and he puffed and he blew his boss away.

1 kommentar:

  1. Ödmjuk? Nja, ett stort ego är faktiskt ganska roligt ibland, åtminstone i sportens värld. Utan den extrema självkänslan skulle många idrottare inte vara där de är.
    Jag tänker på t ex McEnroe, som var så kaxig. Eller Maradona som yrade om "Guds hand". Troligen står man inte ut med dem i verkligheten, men som idrottsprofiler är de roligare än mespropparna.

    /Öbon

    SvaraRadera