måndag 8 mars 2010

Alla ska med?


Mona Sahlin skriver på Newsmill idag:
"Med en alliansregering blir det inga satsningar på offentlig sektor, ingen kvotering av bolagsstyrelserna och ingen jämställd föräldraförsäkring, skriver Mona Sahlin, partiledare för socialdemokraterna."

För mig räckte det att läsa Mona Sahlins första mening.
Jag är kvinna, stark, glad över mitt kön, har ett underbart liv, har egna förmågor, känner mig inte förtryckt och har kraft att påverka och förändra.
Framför allt vill jag inte leva i ett land som vill centralstyra mig.

Tack för valpropagnadan . Nu inser jag klart att jag måste rösta på något annat än S.

1 kommentar:

  1. Politiker verkar ha någon sadistisk inställning till att detaljstyra befolkningen. Spelar ingen roll om det är vänster eller höger (om det finns någon skillnad idag)

    Enda jag vet är frihetspartiet eller piratpartiet som förespråkar att folk skall få bestämma själva
    http://www.frihets-partiet.se/
    http://www.piratpartiet.se/

    SvaraRadera