tisdag 23 februari 2010

Nu har jag varit ute med hundarna och dissikerat urin.


Zorro och Zlatan har dammsugit marken som tryffelgrisar,framåt - framåt.
Vintersnön vi har nu är mycket gynnsam för intensiv-dissikering.

Zorro: - kvinna - mycket len - låååååånga ben - kanske årgång 2- 2 1/2 - hmmm singel - samma härkomst som sin kusin Witty - portugisisk - trevlig.
Zorro stänger ögonen, öppnar dem igen, ser lite drömsk ut, himlar lite:
- känns lite väl ung - NÄÄÄÄÄ, Zlatan - det här var en fläck i MIN smak, måste du alltid....?

Zlatan: jag med, jag med -sniff, sniff - vacker tjej - ägglossning - lite mycket syra - Mmmmmm - vilken arom- gul pino-sorbet - men - TVI - vilken bitter eftersmak!

Zorro: - vänta, vänta - terrierbouqet - lite jordig, för att inte säga ekig - uhhh - besk - dålig årgång - måste absolut luftas - kolla jag kissar hööööögt - läs den här etiketten du - jag är jakthund - och nu sprättchabrerar jag - är du med på den, va.

Zlatan: sniff- sniff-sniff - grannens bordauxfärgade tax - han når inte hela vägen upp - lagrad för länge - honom tänker jag verkligen reklammera.

Matte: Men kom nu då!

3 kommentarer:

  1. Just nu tävlar jag bort en ABTRONIC X2 på min blogg! Var med och tävla du med :)

    SvaraRadera
  2. Visst blir man trött på det eviga hundsniffandet!

    /Öbon

    SvaraRadera
  3. Ja vovvarna lever i lukternas värld. Undrar hur vi skulle se ut om vi gjorde det.....
    Tänker på min underbara golden, som hade besök av två små underbara dvärgtaxar (min Magnus och hans fästmös små söta tikar) Jaffa, den ena tiken löper....behöver jag säga mera! Dom sprang omkring och gnällde och gnydde och hon ställde upp sej på en minst sagt "skamligt" sätt! Då är det inte lätt att vara hanhund....men att para en Golden Retriever och en långhårig dvärgtax, no no, inte bra...
    /B-M

    SvaraRadera