tisdag 2 februari 2010

Läkarsekreteraren på Odenplans öronklinik - byt jobb!


Ringde dig för att beställa tid med hjälp av den remiss jag fått av flygläkaren.

Du suckade nonchalant och sa direkt:
-Ja här får du ingen tid förrän nån gång i mars.

Mars, undrade jag, jag har redan varit sjukskriven sen november, och jag....

-Jamen dåså, har du varit sjukskriven så länge så spelar ju inte en månad till någon roll!

Jomen, det gör det ju för försäkringskassan...

-Ja, se när det gäller sjukskrivningar, så kan du inte komma hit. Sånt gör inte vi, då får du gå till Husläkaren(det lät som hon sa Sopstationen, men det kanske bara var som hon tänkte).

Nä, sjukskrivning är inte det jag är ute efter, bara att bli frisk så snabbt som möjligt....

-Ja, du får naturligtvis ringa till nån annan, men det kan jag lika gärna säga dig - du kommer inte attt hitta nån! Vi betraktar nämligen inte dig som akut.

Nämen, försäkringskassan gör det......

Klick i luren.

Systemfelet är inte ditt fröken Snipa, men du har inte betalt för att vara beskäftig och otrevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar