torsdag 14 januari 2010

reklam TV, nån som hajar?


En kväll med reklamTV kan förbluffa.
Det är väldigt mycket ny formula med alfanutrium och nanosomer, diskkraften är patenterad och tvättmedlet är tripple-whitening och Vitamininstitutet i Schweiz lovar en massa i syntaktiskt perspektiv, second skin foundation och falseelash mascara stiletto.
??????????
I dagens Aftonbladet konstateras att tonåringar har ett ordförråd på 40000termer, men använder sig bara av 800 ord per dag. De förstår varandra ändå. Inte så mycket att snacka om.
Sär, det blir fett najs när kidsen typ tar över reklambranschen, så man hajar liksom.
Lol

1 kommentar:

  1. Ja, reklamteve kan verkligen förbluffa. Mitt i en bra film, t.ex. avbryts sändningen av reklam, visst, brukar fixa pop corn under en av pausarna, men det är ju liksom många fler reklaminslag än ett. Och när man sitter där och mumsar på, vad det nu kan vara för gott, överöses man av människor, med munsår, fotsvamp, flytningar, analklåda. Och som inte det vore nog, får vi se reklamfilm om kissa-på-sej-besvär, som avhjälpes med något som heter Tena Lady med "odour-control" (vaddå odour? betyder väl odör..?)Inget alls ont mot vem eller vad man nu lider av...inte alls. Den värsta var iallafall (iaf) analklåda, en snygg fotomodellsliknande tjej (fullt påklädd)som står och kliar ändan mot en trädstam...!!! Men rekomenderade salva hjälper säkert.
    Bara en liten reflektion såhär en fredag i januari.
    /Hälsar B-M

    SvaraRadera