onsdag 6 januari 2010

Är jägarna blodtörstiga hycklare?

Anonym sa...
Folk är inte nådiga eftersom man misstror jägares motiv med jakten. Det är inte så konstigt; det är ett väldans snack om "naturupplevelse" hit och "skydda naturen" dit. Om folk vågade säga som det är, dvs "jag gillar att skjuta djur, det är därför jag jagar" så skulle debatten bli mer balanserad.

Mitt svar:
Hej på dig, jag blir så glad för kommentarer.
Om alla tänker lika så tänker ingen, så våra skilda synpunkter är bra och ska bära framåt.
Själv är jag en veklig djurdaltare, men inser ändå att det måste finnas en balans i naturen. Däremot är min man en sann jägare, inte skytt, eller troféjägare - stor skillnad - men han och hans jaktkamrater har inga dolda motiv.
De är inga morbida mördare som njuter av själva dödandet.
Har du någon speciell anledning till att misstro just jägare eller gäller det andra yyrkesgrupper också?

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar