lördag 26 december 2009

När jag kysser havet...


Imorse.....hmmm..... inatt.... när de flesta av festprissarna inte ens börlat fundera på taxi hem, begav jag mig till Arlanda för att flyga en snöcharter.
Det var nysnö och snorhalt och jag är fortfarande rätt vissen efter influensan. Flams-Majan på kanal 3 och 4a blev för mycket för mig och jag tunade istället in P1. Det var uppenbarligen för tidigt för program men de sände bara - vågskvalp!
Det var så beroligande - hade jag vågat stänga ögonen i den sliriga snömodden hade jag lätt kunnat drömma mig till ron ute på ön.
Jag lyssnade som hypnotiserad hela vägen ut, och nu hemma går jag in på P1 och letar. Där finner jag en undersökning, som de säkert tagit fasta på, om äldre patienter, varav hälften fick lyssna på vågljud och andra hälften fick lyssna på Mozart.
Undersökningen pågick under fyra månader och blodtrycket sänktes markant hos båda grupperna, men vågskvalpet fungerade bäst.

Härmed bevisat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar