lördag 5 december 2009

Jag behövde dubbla skämskuddar!

I en av reklampauserna på Idol, gluttade jag nyfiket på På spåret. Jag hann se Amanda Jensen, som lever upp till sitt motto att aldrig göra nåt som gjorts förut, hon är förresten nominerad till 6 grammisar i år.
Jag hann också se att programledarna absolut borde byta roller med varandra. Själklart ska Luuk vara den torre, sträve domaren och pratkvarnen Fredrik den som ställer frågorna. Hur kunde det bli så tvärtom?
Jag hann dess värre också se när paret Alexandra/Ranelid besvarade en fråga om en Elvislåt. Från det lilla utrymme som blev över när Ranelids ego brett ut sig, viskade Alexandra försynt -Love me tender, men nej den allsmäktige Ranelid dissade med en tydlig gest Alexandras svar. Vilket var synd eftersom det skulle ha givit dem ett poäng.
Jag som är född söder om landsvägen har kusinkärlek till alla skåningar som får mitt hjärta att klappa extra rödgult.
Ranelid platsar dock inte, trots hemlandspråket är han långt ute i kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar