söndag 15 november 2009

Bloggbitchar, varför då?

Innan jag började skriva här hade jag aldrig själv läst en blogg, visste bara att jag i hela livet haft behov och längtan av att skriva.
Nu när jag är lycklig ägarinna till min egna sida i bloggosfären, så har nyfikenheten på andras sidor vaknat. Vad skrivs och tänks det om? Jag letar och upptäcker snabbt att de tjejer som får mest läsare och uppmärksamhet är kändisar och har som gemensam nämnare att "bloggbråka" och "blogghata"
Det är Blondinbella vs. Zytomierska och Gynning, Zytomierska vs. Kissie & Gynning och Zytomierska vs. Kenza.
Här haglar de virtuella snytingarna, de hånar varandra på "dissarlistor", kallar varandra ilsket för "hycklande små skitgrisar" kommenterar rått varandras utseende
-”Jag önskar att jag kunde spruta in en självkänsla-dos i henne, i stället för all restylane som hon trycker in i läpparna.”

Oj. Voffor gör di på detta viset?

Gör killar likadant? Varför gottar vanliga sunda unga tjejer ner sig i andra tjejer som så grovt förnedrar varandra? Vad är det för behov? Skulle tjejbloggarna vilja/våga såra varandra lika rått och hämningslöst ansikte mot ansikte? Eller är det bara bakom tangentbordet i sin ensamhet som unga kvinnor njuter av att vara piss-elaka mot varandra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar