fredag 20 september 2019

Har ni märkt nånting?

Ni vet, man vill nån gång se ett TV-program, och var man än tittar så möts man av "mångkulturen". 

Oftast under reklampauserna zappar jag, eller tänker på nåt annat. Och vet ni - det är precis det som är avsikten. 


Ty medan jag tror att jag inte tittar, åtminstone inte medvetet, det är då den långsamma hjärntvätten arbetar extremt aktivt. Till slut är vi så vana vid människor, som inte ser ut som vi har gjort historiskt, att det har tvingats fram en omedveten acceptans. 

Vi ska tiga och samtycka, vi är inte normen, vi är passe´, vi är ute, vi är förlegade rasister, vår vita hy gör oss i princip omöjliga i reklamsammanhang. Vi är utbytta. Etnisk rensning.

 Det som är fint, nytt, framtid, positivt är allt annat än europeiskt/skandinaviskt och svenskt, så som det dagligen i decennier matats in i oss.


Igårkväll såg jag endast reklam på TV4 med mörkhyade i reklaminslagen, och jag blir nyfiken på vilka krafter som styr.

Jag tänker särskilt på HM och IKEA, som stack ut som "svenska" under, de representerade framgång, precis som Björn Borg och ABBA. De red på den svenska framgångsvågen och tog världen med storm, de var den svenska modellen, trygghet, säkerhet, välfärd, arbetssamhet, flit, ärlighet, pålitlighet, Gnosjö-andan. 

Jag är ganska säker på att varken IKEA eller HM hade kunnat göra samma resa utifrån nån annan plats på jorden. Allt hängde ihop. 

Och jag var stolt, som flygis reste jag till många länder, och plötsligt dök det upp IKEA och HM överallt. 

Men det här handlar inte om nostalgi, och att "det var bättre förr", nej det handlar om faktumet att vi sakta men säkert byts ut. För varje dag blir etniska svenskar färre i jämförelse med de nykomna som tvärtom bara blir fler och fler.

Så, varför byts ursprungsbefolkningen ut? Varför en så medveten strategi, som dessutom blint backas upp av det som en gång var våra företag - det svenskaste som fanns. 




Vad hände om man gjorde motsvarande folkutbyte i Kina, Afrika, Japan, Ryssland, Iran, Ukraina? Med hjälp av politiker, media, myndigheter, företag och reklambolag i total symbios med ett enda syfte.

Varför har det som var det svenskaste och mest fantastiska en gång, som HM och IKEA t.ex, blivit det som går i fronten för att visa oss att svenskar och svenskt är skit, trams, förlegat, föråldrat, obsolet och inte förtjänar annat än att tyna till döds i total glömska.

Det är o-fair att först ges möjlighet att lyfta som tecken på det svenskaste av framgång, och sen bara förkasta det historiska och kulturella ursprunget och folket som gjort det möjligt,  som om allt bara var ett gammalt dasspapper.

Glömda tider för IKEA.

7 kommentarer:

  1. Allvarligt talat.
    När jag såg det där fastnade jag vid GAP
    Just!
    "Mind the Gap."
    Kan ju tolkas lite som man behagar.
    Mest som en varning enligt lilla jag.
    England, ja. Var de inte där man varnade för nordmännens raseri.
    Den tycks ju helt ebbat ut.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte att vänja mig att var än jag ser så ser jag afrikaner och araber, och kvinnor med slöjor eller heltäckande. Det får snarare motsatt effekt. Undrar om skidbutikerna också börjar ha reklam med afrikaner på skidor. Ser fram emot skidtävlingar på tv, där lyser muslimerna med sin frånvaro.

    SvaraRadera
  3. Definition av dysfunktionellt land = Icke skidåkande nation.

    SvaraRadera
  4. Tonald Drump2019-09-20 17:15

    HM, IKEA och andra stora bolag som finns över hela världen kan jag förstå tar med folk från alla raser och färger i sin reklam men Gävle, vad fan håller ni på med. Har Gävle blivit ett kalifat eller. Man blir spyfärdig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att HM och IKEA m.fl sänker sig själva i sin mesiga PK-inställning. En gång var de unika, det var otroligt fördelaktigt för affärerna att lysa som svenskt, något nytt, något eget, något spännande. Nu är dom ju bara lika spännande och förutsägbara som MP. Att inte ha en egen affärsidé utan slavlöst följa konformismen, med underdånighet i mångkulturfrågan och inte minst klimatbluffen, är bara att göra som alla andra. Det ger inga affärsmässiga fördelar. HM har snart gjort sig helt umbärliga, IKEA går samma framtid till mötes. Varför välja HM? De är bara lika grunda som alla andra. Plus att dom pinkar på sitt ursprung, vilket jag hoppas att Gud inte förlåter dem.

      Radera
  5. Sverige är ett socialt experiment. Finner ingen annan förklaring.

    SvaraRadera
  6. Det finns bara ett sätt att komma åt idioterna, sluta köpa deras produkter. Gillette vände på kuttingen och anklagade vita män för våldtäktskultur och lät i sin reklamfilm etniciteter som statistisk sett har en högre sannolikhet "skydda" kvinnor. Det slutade med att Procter & Gamble var tvungen att skriva ner värdet på Gillette med 8 miljarder US$.

    Jag kan vidare berätta att Bic rakar minst lika bra för halva pengen vilket jag inte hade upptäkt om inte Gillette hade "utfört sexuella handlingar i akterkastellet" på mig och alla andra vita män.

    SvaraRadera