tisdag 16 juli 2019

Alltså. Det finns fortfarande människor i Sverige som hoppas att polisen ska utreda brott och sätta fast kriminella!


Utländska stöldligor får i Skåne värdefull hjälp av invandrade landsmän för att förbereda blixtstölder och brottsturnéer. Enligt försäkringsbolagens experter skulle många stöldligor slås i kras om polisen griper dessa ankarpersoner. 

Nähä.

 Vem hade kunnat ana det?

"Vi är rädda att de här ligorna etablerar sig i Sverige", säger Mats Galvenius, vd för Larmtjänst AB, som hoppas att polisen i ökad grad inriktar sig på ligornas svenska ankarpersoner. 

Vi har kommit en lång, lång, lång väg sedan Löfvén hävdade att miljoner utländska män kom hit för att rädda våra pensioner.

sydsvenskan, länk

2 kommentarer:

  1. Raymond Zweigberg2019-07-17 14:29

    När det finns Pridefestivaler och parader att skämma ut sig i?
    Igår var jag ner i City för ett ärende och stod där på Kungsgatan (i Sthlm) och väntade på min taxi. Ett par i sextio-sextiofemårs ålder kom stillsamt strosande och diskuterade livligt. Just då kom en målad polisbil i hög fart med sirenerna på. Kvinnan ryckte sin man i ärmen och sa:
    - Väldigt så brått den hade! Mannen svarade med illa dold irritation och mycket sarkasm i rösten:
    - Ja de har väl bråttom till nån jävla Pride-parad kan jag tro.
    Jag skrattade så jag höll på att ramla av min kryckor!

    SvaraRadera
  2. Sarkasm hjälper oss ifrån att sjunka ner i djupaste hat.
    Man får försöka förgylla sin egen tillvaro med humorn.
    Men läget är mycket svårt.
    Svensson

    SvaraRadera