söndag 24 januari 2021

De enda som kan sova gott i Sverige är de grova brottslingarna.



I veckan läste vi om tre män som tidigare friats för ett mord i Nacksta i Sundsvall 2019, som nu döms av hovrätten till 18 års fängelse för brottet.
YoOUHOOOUUUUUUU, tänkte jag, för en gångs skull rättvisa i detta Morgan Johansson Sverige, en gyllene sal för kriminella och en lösaktiga rättsstat.

Jag läser vidare att den ene av de dömda sitter i fängelse för andra brott.
Medan de två andra är på fri fot och söks (?) nu av polis, kommentaren från åklagaren är obetalbar, och visar så mycket av Sverige 2021:
– "Det hade varit bra om de hade häktats direkt efter förhandlingen men det tog några dagar och jag är inte förvånad över att de är försvunna", säger åklagare Marina Amonsson.

Som jag skäms för landets alla missanpassade och hopplösa förlorare.



Varje dag visar nyheterna att de ledande i landet saknar koll på ALLTING, de är alla hjälplöst odugliga. 

Äldre dör ensamma i plågodöden, coronan sköts av yra höns, brottslingar rymmer eller går fria ute och kan mörda, trots dömda straff. Förnedring, bil-jacking, våldtäkter, hedersbrott, gängsskjutningar, äldrebrott, barnarån.

Grova och allvarliga hot mot alla yrkespersoner som inte lyder det nya våldsbudskapet, bilar brinner varje natt, över gränserna förs vapen och narkotika in, och alla våra dyrbara egendomar ut. Ingen i regering och opposition bryr sig. Våra pengar rinner rakt ut i avloppet.

4 kommentarer:

  1. "...kommentaren från åklagaren är obetalbar, och visar så mycket av Sverige 2021:
    – "Det hade varit bra om de hade häktats direkt efter förhandlingen men det tog några dagar och jag är inte förvånad över att de är försvunna", säger åklagare Marina Amonsson."
    Reagerade på samma sätt.
    Höll på att falla av min (nyinköpta) kontorsstol när jag läste åklagarens yttrande.
    Oduglighet och inkompetens på maximal nivå.
    Inte undra på att man ser Sverige som de kriminellas paradis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det vara nåt i dricksvattnet?

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Utbildas alla åklagare på Södertörns högskola?
    Frågar åt en kompis! ;-)

    SvaraRadera