måndag 26 februari 2018

Som en gummiboll kommer dom tillbaks igen.


Totalt har 1.574 utlänningar dömts för att olovligt ha rest tillbaka till Danmark trots utvisning på minst 5 år. Straffet är 20 (!) dagars fängelse  - första gången.

Kroaten Jura Levakovic är en av dom, men det s.k straffet avskräcker inte.

»Jag kommer tillbaka. Sen blir jag gripen och satt på ett flygplan, och sen åker jag bara tillbaka igen, och så kommer jag att fortsätta tills jag dör«  

Fördelen i Danmark är att dom åtminstone har statistik, offentlig dessutom, och har handlingskraftiga politiker som reagerar och agerar.

Utlännings - och integrationsminister Inger Støjberg vill diskutera straffen med övriga partier, däremot är hon övertygad om att gruppen som diskuteras "närmast är immun" mot skandinavisk bestraffning.

1 kommentar:

  1. Zigenaren Levakovic tillhör den ledande kriminella familjen,inte bara i Danmark utan har även haft sina blodiga händer,denna sidan bro`n i Absurdistan.

    SvaraRadera