tisdag 13 februari 2018

Om Elisabeth Svantesson vill uppträda som en ansvarstagande, klok, stark, öppen, mänsklig och ärlig politiker, här är grundkurs ett.


Jag själv intervjuad av riksmobbaren Anna Hedenmo.


Kroppshållning bekvämt bakåtlutad, händer stilla i knät, benen snyggt och avslappnat korsade, lugn andning, rak blick mitt i AHs ögon.

#1. -"Du och C tycker att vi gör invandrare och invandringen till ´syndabockar´, det är det ord ni väljer, medan vi helt enkelt konstaterar vilka det är som står för Sveriges ökade kriminalitet och laglösa klansamhällen."

#2. -" Du tycker att Göteborgsfilmen svartmålar, vi tycker att den beskriver verkligheten, Vi talar om det som var mycket bra med livet förr, Och vad som är dåligt med livet idag. Och om du ogillar och inte vill inse att det finns några negativa effekter av invandringen, så är du blind och döv. För att kunna bryta den allvarliga och allt grövre våldstrenden, måste vi erkänna vilka som begår brotten.


#3. - "Vi har närmat oss SDs politik för att dom varit tidigt medvetna och i flera år suttit med lösningarna. Och för att det får vara slut med den oacceptabla intoleransen och mobbingen i Sveriges Riksdag."

#4. -"Det är allt jag har att säga om saken och om dina motbjudande kraftigt vinklade synpunkter. Tack, Anna Hedenmo." 

Reser mig och går.

5 kommentarer:

  1. Tänk om det fanns en enda politiker, förutom SD, som hade så mycket ''stake'' och kunde agera på detta viset det skulle ge många väljare. Hedenmo behöver verkligen sättas på plats den hemska människan.

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna sett ett stort FÖRLÅT för all den skada som M +Mp orsakade Sverige under sina 8 är. Visserligen är det oförlåtligt men det hade kunnat sägas...ett förlåt till SD och dess stigmatiserade väljare hade varit på sin plats om inte annat. Den skadan som de sju ställt till med kommer aldrig iofs kunna förlåtas.
    Du kanske skulle bli politiker Du har ju kurage vilket är en bristvara idag.
    Mvh DGDFria

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas och tror att det kommer! När det vänder, då kommer till slut alla att fatta vilka despotiska tyranner öppna-hjärtan-politikerna var. Jag längtar efter det.

    SvaraRadera
  4. Dream on!!! All is lost!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Har mina dystra stunder också. Men Finland, Danmark ger mig drömmar.

      Radera