onsdag 7 februari 2018

Jag är vit= jag är förtryckare.

SVT: "Finns det ett vitt privilegium?

Finns ett vitt privilegium i samhället idag och vad betyder det för dig? Vi gav oss ut i Stockholm stad och frågade folket om hur de ser på saken". Länk.

Vad är det dom säger? Dom kommer hit, får vår frihet, jämlikhet och alla våra förmåner, vi tvingas dela med oss av allt vi har, allt välstånd vi skapat från dag ett, till och med pensionsförsäkringen som vi arbetat för ett helt liv, till andra som aldrig jobbat in en enda krona i Sverige. 

Sen går dom runt på stan och tycker att allt är fel -  på oss!! 

En är sur för att hon måste prata svenska, och blir djupt förolämpad när nån ger henne en komplimang för hur bra svenska hon talar (!). Hon tror också att vi alla vita svenskar går omkring och är medvetet förtryckande, och hon hånar oss för att vi bara umgås med såna som ser ut som vi. 

(Precis som alla andra, skulle jag kunna tillägga, enligt internationell forskning.)

Vilken hetsande enfaldig rappakalja och vidrig rasism SVT har producerat i sin svenskhatande propaganda. Värre kan det inte bli. 

Vad är syftet med denna fråga, denna film och dessa svenskfientliga svar?

3 kommentarer:

  1. Då tycker jag att SVT ska åka till tex Nigeria och ställa frågan "Finns det ett svart privilegium"? Sverige är snart inte ett svenskt land. Mina föräldrars kultur bara upplöses, vad är det som händer? Det verkar som att dom styrande vill ha ett inbördeskrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kloka damen2018-02-08 09:56

      Om man väljer att åka till ett vitt land där majoriteten är vita uppstår funderingar. Varför söka sig till ett land så långt bort från det egna?Precis som Jawelin skriver, kommer färgade att fundera varför jag väljer att flytta till ett svart land.Dessutom måste jag anpassa mig och inte klaga på landets befolkning.Ser inget konstigt i det. Nåja men en del älskar att känna sig kränkta och bli upprörda över minsta småsak.

      Radera
  2. Bilden på SVT diktatorn är som gjort för en skräckfilm.
    Huuuuuuuuuuuuuuuuuu

    SvaraRadera