fredag 23 februari 2018

Jag är inte mogen.

När jag var i stan skulle jag passa på att köpa en ny ögonpenna och två ögonskuggor, jag gick in på en stor sminkkedja i ett stort centrum, lallade runt bland hyllorna och sökte efter vad jag ville ha. Då närmade sig en 1.87 lång varelse, med den beniga kroppen liksom svävande över golvet, make-upen var fullständigt smashing, helt igenom perfekt, och varje blankt
hårstrå låg där det skulle. Naglarna var läckert långa och chict dekorerade - man kan få komplex för mindre där i vinterskruden med tjocka boots på fötterna och rätt okammad. 

-KAN JAG STÅ TILL TJÄNST MED EXPERTIS OM ÖGONSKUGGORNA OCH HUR MAN KAN BLANDA EGNA PALETTER, kom det med jordens basröst!

Jag hoppade spontant till, och tankarna flaxade runt i huvudet, ingenting stämde. Jag snubblade därifrån och tänkte att jag inte är mogen för transsamhället, där det är jag som är den konstiga. 

6 kommentarer:

  1. Tillåt mig le ett brett skånskt leende...
    Dessa varelser tycks förmera sig i Absurdistan som vägglössen i hyreskaserna...

    SvaraRadera
  2. I detta livet kommer inte jag heller att mogna.Kanske i nästa?

    SvaraRadera
  3. Ja nog känner man sig som en utomjording.
    Lisa Lugg

    SvaraRadera
  4. Vad kan man annat vänta sig i en HBTQP-glorifierande låtsasvärld skapad av låtsasmänniskor som påstår sig leva i en låtsasverklighet.

    SvaraRadera
  5. Coffee or tea? You WOMEN are the best!
    Mässkalle

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas verkligen att Du inte "krengte" någon ur creme-de-la-creme inom HBTQ-maffian, transorna?
    Det hade nog en examen från Södertörns Högskola också...

    SvaraRadera