onsdag 28 februari 2018

Grattis FB-vännen Jonas Andersson.


Och grattis SD och Sverige.

Jonas Andersson från Skellefteå står på plats 32 på Sverigedemokraternas nya riksdagslista.

Andersson har arbetat på HVB-hem i över 15 år och tagit stor plats i den politiska debatten på Facebook.
Han har tidigare varit ”politiskt obunden” och gick med i SD först när han fick frågan om att kandidera.

Utdrag ur Jonas Anderssons text:- "Det är med största ödmjukhet och respekt för såväl gamla medlemmar som nya potentiella väljare jag tar mig an uppdraget.

Att uppnå makt har i sig aldrig varit min drivkraft. Däremot vill jag kunna se mina barn och framtida barnbarn i ögonen på ålderns höst och säga att jag gjorde vad jag kunde för att de skulle få växa upp i ett tryggare Sverige.

Sverigedemokraterna ska självklart fortsätta på den inslagna vägen mot mer politiskt inflytande, och då krävs det ännu fler ledamöter med sunt förnuft och gott omdöme. Jag hoppas kunna leva upp till de förväntningar som bör kunna ställas på alla folkvalda, och att väljarna ska ge mig förtroendet i september.

Skulle det mot alla odds visa sig att belackarna har rätt och det dväljs någon form av rasism djupt inne i Riksdagshuset, så lovar jag här och nu att aldrig acceptera eller blunda för den. Jag känner mig dock trygg i förvissningen om att så inte är fallet.
Om någon är nyfiken och har frågor eller synpunkter så är ni som vanligt välkomna med dem. Jag kommer dock inte att svara på uppenbart retoriska, ledande eller insinuanta frågor, och brunmålning samt GBA är precis lika oönskat som vanligt. Var vuxna och respektfulla, så bemöter jag vuxet och respektfullt.





Mästaren Thomas Gür kommenterar:


-"Jonas Andersson, som jag haft som FB-vän i ett antal år och haft ett både offentligt och personligt givande utbyte med (men aldrig träffat fysiskt än), är en person som varje parti borde skatta sig lycklig att få som företrädare, och jag tror att han med sin bakgrund, sina kunskaper och sin ton i samhällsdebatten kommer att tillföra mycket till politiken och Sverige."


För övrig MSM  - Jaktsäsongen och brunsmetningen har inletts.

2 kommentarer:

  1. Jonas Andersson verkar vara begåvad med sunt förnuft och ödmjukhet.
    Det vill jag understödja och lägger min röst på
    Sveriges bästa politiska parti SD den 9 september.
    Svea

    SvaraRadera
  2. Grattis SD.

    SvaraRadera