måndag 31 augusti 2015

Ode till Reinfeldt.



Jag vet inte vem denne lysande Nils Andersson på FB är, men jag vet att ingen kan bättre recensera f statsministerns bokrelease (Stulet och förvanskat från C. Vreeswijk):---

-"

  • Somliga bor i en trasig förort
  • säg vad beror det på
  • Landsfadern som till Täby stack bor 

  • kanske vill ha det så. 

  • Vår landsfader som till Täby stack bort, blundar och sover sött. 

  • Vem bryr sig om en trasig förort Tänker han litet förstrött 

  • Vem bryr sig om hur dagarna går de vandrar som dem vill. Medborgare om ett par tre år, finns du ej längre till.
  • Då har nån annan tagit din bil det vet du inte av 

  • när du blir hånad av en kulturprofil ner' i din mörka grav 

  • Vem bryr sig om hur handgranaterna far 

  • jag bryr mig inte ett spår 

  • Bara jag får ha mitt arvode kvar Ännu i några år. 

  • Jag är en tvivelaktig figur. Duger ej mycket till. Bakom min avgång stod DÖ på tur. Jag orkestrerade för att jag vill.
  • Somliga bor i en trasig förort, tills de har slutat gå. 

  • Landsfadern som till Täby stack bort får sig ett gott skratt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar