fredag 22 augusti 2014

PeterKadhammar ger en lektion i hur man gör när man vill missförstå.


Idag jämrar sig den missförstådde Peter Kadhammar som vanligt om allt som har med SD att göra, aftonbladetmurveln har nämligen varit på valmöte med SD i Storuman. Varför inte i Bromölla, Kadhammar? Rädd att du skulle dö av obehag över valglädjen och stödet??

 Kadhammar gnyr allra mest om att "Sverigedemokraternas ledare beskyddas av en halv pluton uniformerade poliser och en handfull civilklädda från Säpo, och på de dubbla avspärrningarna, partiets eget tvinnade rep och polisens blåvita plastband." Som om detta hotfulla nutida åsiktsförtryckande samhälle skulle vara SDs eget fel.

Efter att ha förslösat bort en hel kolumn på gny, avslutar gnällspiken Kadhammar med att själv ynka om " ett parti som fortfarande i själ och hjärta är en hop gnällmånsar som känner sig missförstådda." 

Titta dig själv i spegeln, Kadhammar.



11 kommentarer:

  1. Han har nog haft en svår uppväxt !

    SvaraRadera
  2. Jästringens så många speglar i din kolumn, bästa Carina!
    Själv törs jag inte bruka en dylik i dagsläget.
    Ser ut som om jag har spelat utan skydd i Huddinges veteranlag i
    något puckspel.
    Eller kanske i farmarlag från Saskatchewans huvudstad...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Jungman Jansson....på tal om speglar...använd den jag skrev om...din hustrus ögon...själens spegel...där är allting vackert!
      Stefan H

      Radera
    2. Ack, bäste Stefan H!
      Jag är ju blott en liten svensk.
      Inte kan väl en dylik vara något i en finlandssvenskas
      ögon?
      Om jag blott hade varit en del av F19...
      Men inte ens det.
      ( Riktigt så här dj-t är det ju inte!)

      Jungman Jansson

      Radera
    3. Om jag kunde skulle jag bjuda dig på en flygtur med ett JAS Gripen...dock ingen garanti att varken maginnehåll eller tänder är kvar.
      En av mina bardomskamrater är gift med en kvinna från Finland en underbar kvinna...dock har han kvar alla tänder!
      Stefan H

      Radera
    4. Ja, du är på rätt spår.
      Jag borde ha vant mig vid att barkbrödet är förrädiskt.
      Dock ej till den milda grad som Cronstedt 3/5 1808.

      Jungman Jansson

      Radera
  3. Vad har åstadkommit denna look?

    SvaraRadera
  4. Tidens tand har gnagt på min ena framtand.
    Vad övrigt är är tystnad...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  5. Gnällspikar?! Jo, man ska ju tydligen hålla käften om sådant som upprör i detta landet..annars är man en gnällmåns.
    På tal om annat. Ni har väl sett uthängningen av Eva-Marie från Petterssons i A-slasket? Tycker det börjar bli otäckt det här. Jag har läst nästan allt E-M har skrivit på Petterssons och jag håller med henne i det mesta.

    SvaraRadera