torsdag 15 november 2012

Idag träffade Zäta och jag en hund som var smartare än hela Götene kommun


Idag träffade vi en alldeles ny sanslöst bedårande blandras, en labradudel. Han var tre månader och hette Elvis, och tänk vilken combo, klok som en pudel och läraktig som en labrador!
Vad ska det bli

Ser ju på min 1 1/2- åring, han har lyckats undvika dumstruten för såret, genom att lyssna på mig, när jag lugnt bara säger "slicka inte."
Ofattbart.
Men.
Efter att ha suttit med tappad haka och sett Uppdrag Granskning om Götene kommun som lekt bort 100 miljoner av skattebetalarnas pengar, så inbillar jag mig att politikerna där med all säkerhet  inte är framadlade för att bli lika kloka som en jaktlabbe och en labradudel.
Programmet gav mig vanmaktsvåndor, och jag behövde faktiskt nåt riktigt stärkande efteråt - för nerverna.

UG

2 kommentarer:

  1. De flesta hundar (och andra husdjur) är bra mycket bättre människor än de flesta av oss människor. Det gäller i högsta grad i jämförelse med de som finns inom politiken och inom mainstream-media. Har nu också fått bekräftat att det gäller även de flesta som jobbar inom länsstyrelserna. Som ju iofs. är politiskt styrt eller styrt av olika intressegrupper som kör en egen agenda. Inget nytt, kanske, men nu bekräftat för min del. Rent ut sagt, vilket jävla samhälle vi har just nu!
    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Idag har jag suttit i bilen många timmar. Otroligt hur det "antirasistiska"etablissemanget mobiliserat så många SD-torpeder sen expressen igår i vartenda program. Man bleknar. Nu tar dom chansen, som vargar kastar sig utsvultet över fåren.

    SvaraRadera